Sunday, October 5, 2008

em..gua nak bebel..




Gua dah masuk keje balik ARi nIe..pagi TAdi masa bangun cam malas giler nak bangun( memang MALAs pun !! )BAngun2 tgk JAm dah kul 7.25 a.m..argh..tapi keje tetap kene g gak..kang tak masyuk plak..penyudahnye..sape nak bayar keta?bil2?rokok?makan?minum?asAL malam je nak lepak minuM2 kat buluh or naJAth..sape nak BAYAr tue?..huh..kalau jadi bebudak cam dolu2 kan best..asal lapar je..balik umah ..makan!!..haus je...balik umah ..minum!!tade duit je..MAK!!nak duit!!asyik MAK je jadi sasaran..nak mintak kat abah aku?em..kalau lari aku lagi laju dari peluru senaPANg dia tue le la...hik3..lagi satu..time bebudak dulu takyoh nak pikir2 nak bayar keta..takyoh pening2 nak cari duit bayor road tax,takyoh bengkak2 pale memikir nak cari duit nak isi minyak keta..tapi gua paham dan akur serta terpaksa..YANG nyatanye.. tak mungkin semua tue akan dapat balik untuk gua lalui semula..huhuk..dan gua patut BERSyukur denGAN ape yg gua dah ada skang nie..ye lah..mungKIN tak seMUa org yg SEnasib cam gua kan..lagi sesak dari gua pun Ramai..mintak2 la zakat fitrah yg gua bayaR ari tue,sampai kePADA org2 yg benar2 memerlukan nye..INSyaALLAH..GUA bersyukur..walaupun tak sebeSAR MANA zakat TUE ..taPI..SEKUrang2nye dapat meringankan beban sikit2 pun jaDILAH..
Gua tahun nie tak banyak sangat bersedeKAH..skit2 je..insyaALLAH..tahun depan gua cuba nak lebih skit buat amal..huk3....insyaALLAH moga2 berkat la.. rezeki yg gua CARI selaMA nie..emm..letih plaK nak TAip..lenkali lah gua cite2 lagi.SALAmm...

No comments: