Monday, June 7, 2010

Bodoh Nye Soalan Dari PUak $%^

Aku,Natro dan Yoyi adalah sebahagian daripada penyumbang kemajuan dan kekayaan cikgu kadir...premis nye sering dijadikan tempat melantak,berborak,merepek,sumber ilmu kehidupan dan tak kurang jugak tempat mengumpat...em..itu biase..kari kambing?rojak?itu diet setia yg sering dijadikan bahan cernaan..aku pun tak pasti dari johor sampai la ke perlis..kari kadir nie jugak yg boleh membuatkan aku dan armada2 yg lain terkesima dan terpegun taktala menyantapnye...
tapi itu bukanlah bahan cecair otak yg menjana pemikiran yg aku nak kongsikan ngan korang..ini pasal mase depan..pasal pengehtahuan...pasal pemikiran yg cetek...emm..aku kekadang bingung dan temenung memikirkan tahap pemikiran sesetengah kenalan2 aku kat premis kadir nie...aku mmg suka berdebat dgn sesiapa pun asalkan berpada..tak mungkin aku nak sakitkan hati org semata2 sebab nak mempertahakan kebenaran mahupun mencari ilmu kehidupan..tapi aku rase aku patut bertanggung jawab bile ade sesetengah kenalan2 aku nie mudah terpesong,songsang,cetek pemikiranye..sekiranye aku rasekan betul..WAJIB aku pertahankan dan perbetulkan...kekadang aku aku bimbang kenalan2 aku nie lari dari paksi dan tergelincir akidah kehidupan mereka disebabkan pengaruh2 oleh mereka yg dah mmg cetek dan bengong pemikiran,tapi cuba berlagak seperti hero yg boleh membela alam semesta tanah melayu nie kononnye...F**K!!!
.....SOALAN YANG AKU DAPAT SELEPAS SELESAI MAJLIS DEBAT ANTARA AKU DAN KENALAN YANG MEMPERTAHAKAN PARTI POLITIK NYE...
"ANTARA PAK NAJIB DAN TOK GURU NIK AZIZ,SIAPA YANG LAGI CEMERLANG DAN NAMPAK KEISLAMAN NYE?...
emmm...aku kesian ngan tahap pemikiran nye sampai sanggup mengeluarkan sisa2 air liur nye hanya utk soalan yg begitu cetek pemikiran tahap andralis...kesian..sedangkan soalan2 aku yg diajukan pada nye masih tergantung sebelum aku menerangkan semuanye..aku berikan jawapan nye utk soalan akhirnye itu....
AKU,KAU ATAU SESIAPA PUN DIATAS DUNIA NIE TIDAK LAH LAYAK UNTUK MENENTUKAN SESIAPA PUN DI ATAS DUNIA NIE KAFIR ATAU TIDAK,AMAL IBADAT NYE LEBIH ATAU TIDAK..SEDANGKAN ITU SEMUA KERJA ALLAH S.W.T..TIDAK BERMAKNA TOK GURU ITU BERJUBAH DAN NAGIB ITU BERPAKAIAN BARAT KITA BOLEH MENILAI TAHAP AMAL IBADATNYE..RENUNGKANLAH....MOGA KENALAN AKU ITU SEMPURNA LAGI PEMIKIRAN NYE SELEPAS INI..UTK JADI TERBAIK DLM PEMIKIRAN KEHIDUPAN..KITE PERLU FLEKSIBEL UTK APE JUA KEADAAN,PEMIKIRAN DAN JUGA TINDAKAN..BARU LAH ADIL DAN TIDAK TERGELINCIR DARI PAKSI2 AKIDAH WALAUPUN KITE BERBEZA PARTI POLITIK,AGAMA,MAHUPUN BANGSA...SALAM!!!!

1 comment:

KOMO said...

maaf pada sesiape jua yg terasa