Wednesday, October 22, 2008

SiapA YG Haram..Lumber?Tokey?F%^&@*?


cuBA lu org tengok ape yg gua tengok..em..balak tue yg haram or manusia tue yg haram?or sape2 yg bagi permisi tue yg haraM?..or sape yg suruh balak tue di tebang utk fulus poket sendiri tue yg haram?..emm..gua nie bukan la pure GREENPEace..tapi gua sayang dan pRIhaTIN gak pada HUtan2 kt malaysia nie..lu org pun tau kan ape kesan dia bile HUtan kita nie dah takde?panas,tanah runtuh,sungai 'hancur',banjir kilat..fuh!!tapi x sedar2 gak 2..gua dah le suka masuk hutan..trekking, g ngail...gua agak2 le.. kalau kerja2 haram nie masih berterusan dalam 10 tahun lagi.. setel la hutan2 kita nie..takan gua nak trekking kat SOGO?takan gua nak g ngail kat KLCC?ish....ape menda la diorang nie..duit banyak pun tak cukup2..betul la old man said..org2 kaya lagi banyak duit,lagi la tak cukup dia rase..tapi yg gua heran le..mana peginye org2 yg dipertanggungjawabkab oleh GOVERment..untuk jaga hutan2 kita nie?tido ke?or buat2 tido..demam ke?or buat2 demam..buta ke?or buat2 buta..emm..tah2 takut kut masuk hutan?hik3..tak logik plak..kalu takut takan mintak keje Forest..hik2 baik jadi PROMOter SHAmpoo kat SOGO je..ye tak?em..lagi satu ..dunia IT malaysia nie makin canggih..jabatan hutan le pantau melalui satelit je nak kesan ape2 yg berlaku sekitar hutan2 di malaysia nie..takyah letih2 panjat2 bukit dlm hutan tue nak kesan penceroboh..gua yg pakai PC burok nie pun le tengok pakai GOOGLE Earth je..lu org try le tengok..abis2 Hutan kt pahang nie kena CAntas..cantas %$#&^* baru tau..cian WONGkeng( KIJAng ) berlari2 tanpa haluan..coz pokok2 dah takde nak dijadikan tempat berteduh time hujan or panas..em..yg kelakar nye..gua penah tanye sorang mamaT Forest tue..ngape diorang tak tangkap je org yg ceroboh hutan tue..ade ke dia jawab,'kome nie mana le ade pestol nak acah2 deme tue weh!!'...hik3 ape pnye jawapan da..kalu UPSR ..dapat 'F'plus tue results die..kalau takut bertindaK sendirian..report le abg poliS..em..lu org pikir la..org yg ade hak utk bertindak pun tak le wat ape2..ini kan plak gua yg takde ape2 nie..huk3..emm..len kali la sambung..saLAmmm...

No comments: